In 3 stappen naar een resultaat-gerichte boodschap

1. Het verhaal

Wat is het doel van deze boodschap? Wie moet worden aangesproken? Welke resultaten worden verwacht? Past dit verhaal bij u en uw bedrijf? Naast de kennis omtrent information design en animatie, kan ik meedenken en advies geven over het antwoord deze vragen.

Uw verhaal

Waarom wilt u uw verhaal vertellen? Waarom is dat belangrijk? Wat wilt u met het verhaal bereiken?
Om tot een duidelijke boodschap te komen is het van belang om eerst de context in kaart te brengen. Ik neem u graag mee in mijn denkbeeldige helikopter om samen te kijken naar het landschap waarin u uw verhaal wil gaan vertellen. De ervaring leert dat we hierdoor andere invalshoeken en/of inzichten krijgen, waarmee we de boodschap kunnen versterken.

(Markt)strategie

Hoe past het verhaal binnen de (markt)strategie en het bedrijf? 
Het is belangrijk dat de boodschap aansluit op het DNA van het bedrijf om de geloofwaardigheid te vergroten. Een essentiële stap die geregeld ten onrechte wordt overgeslagen. Ik denk graag op dit niveau mee om een effectieve en passende boodschap te ontwikkelen en deze doelgericht in te zetten op het geschikte mediakanaal.

Resultaat

Een betere verkoop van uw product? Meer verkeer op uw website? Meer aanmeldingen op uw nieuwsbrief? Meer volgers op Instagram?

Dit zijn enkele voorbeelden van resultaten van een effectieve en heldere boodschap, zoals ik samen met u kan opzetten.

“Marketing is no longer about the stuff that you make, but about the stories you tell”

Seth Godin – Auteur, entrepreneur en leraar

“Every creative person can draft into service those around them who exhibit the right mixture of intelligence, insight, and grace.”

Edwin Catmull – Oprichter Pixar, president Walt Disney Animation Studios

2. Het idee

Briefing

Het plan, de context en de beoogde klanten staan haarscherp op het netvlies. Tijd om het aansluitende verhaal in woorden uit te schrijven. Tijdens een kick-off meeting formuleren we de essentie van de boodschap zo uitgebreid mogelijk.

De rode draad

Met de input uit de briefing zoek ik de rode draad en koppel ik deze aan u terug. Gezamenlijk beoordelen we deze de-brief op essentie, helderheid en impact van de boodschap. Helemaal tevreden? Hoogste tijd om de boodschap grafisch vorm te geven!

Van idee naar concept

Hét creatieve gedeelte waarin de briefing wordt verbeeld in schetsen om uitgewerkt te worden tot een concept. Het concept geeft een compleet beeld van de boodschap inclusief een voorstel hoe dit er grafisch uit kan komen te zien. Dit kom ik graag presenteren en, zoals in alle stappen in het proces, is er alle ruimte voor feedback.

Ruimte voor voortschrijdend inzicht

Het concept in steen gebeiteld. De ervaring leert dat na het zien van het concept er inzichten ontstaan. Tot in de laatste fase blijft er ruimte voor het aanscherpen van de boodschap waarbij essentie, impact en het uiteindelijke doel gewaarborgd blijven.

Co-creatie voor het beste resultaat

Een succesvolle boodschap creëer je samen. Door ieder zijn specialisme en inzichten met elkaar te combineren, krijgen we het beste resultaten. Simpelweg omdat een individu niet alle aspecten kan overzien.

3. De Uitwerking

Tijd om het concept om te zetten in een grafische boodschap. Tijdens de uitwerking zijn verschillende momenten ingebouwd waar ruimte is voor feedback en bijsturing.

Uiteindelijk wordt het verhaal opgeleverd in het gewenste formaat, afhankelijk van het gekozen mediakanaal. Het resultaat is een impactvolle, doelgerichte infovisual / animatie, met meetbare succesvolle resultaten voor u!

Wilt u ook een verhaal vertellen? Ik denk graag en vrijblijvend met u mee! Klik hieronder om contact met mij op te nemen.

“Make it simple. Make it memorable. Make it inviting to look at. Make it fun to read.”

Leo Burnett – Advertising guru in de 20ste eeuw 

David Gall

information design maakt deel uit van de Flexeteers, het flexibele team van professionals in marketing en communicatie.

Navigatie
Contact opnemen

KVK: 56158300
BTW: NL001716260B13