Projecten

Analyse coalitieakkoorden infovisual

De Vereniging van Nederlandse Gemeenten benaderde David Gall information design om de resultaten van de analyse op de coalitieakkoorden op één A3 te visualiseren.

Veel details van deze coalitieakkoorden zijn besproken tijdens de briefing.
De uitdaging is om niet te vervallen in een overdaad aan details.

De infovisual is toegepast om VNG-leden inzicht te geven in de analyse op de coalitieakkoorden.

Dit is voor ons aanleiding om te kijken naar: Wat doet de VNG daarin? Hoe kan de VNG gemeenten nog beter ondersteunen?

Wat is het doel?

(Nieuwe) Inzichten uit de coalitieakkoorden delen met de VNG-leden.

Wie is de doelgroep?

De infovisual wordt getoond tijdens de Algemene Ledenvergadering die maandelijks plaatsvindt. De leden zijn bekend met de materie en manier van communiceren. Dit is belangrijke informatie om te bepalen hoeveel de infovisual moet uitleggen.

Wat is het resultaat?

De infovisual legt uit waarom VNG de data-analyse heeft uitgevoerd en wat dat heeft opgeleverd. De leden moeten aan de hand van deze resultaten (nieuwe) inzichten krijgen in de impact van de coalitieakkoorden.

Mobility Challenge animatie

In 2019 gaf Stadslab Hoogkwartier David Gall de opdracht een animatie over de Mobility Challenge Hoogkwartier te creëren.

De animatie legt in één minuut uit wat de Mobility Challenge inhoudt en hoe de buurtbewoners kunnen participeren.

De Mobility Challenge is een uniek experiment waarin een directe koppeling wordt gemaakt tussen deelvervoer en verbeteringen van de openbare ruimte in jouw wijk.

Wat is het doel?

Het doel van de animatie is wijkbewoners uit te leggen wat de Mobility Challenge inhoudt. Daarin moet duidelijk worden wat het de wijk oplevert, waarom dit noodzakelijk is en hoe de buurtbewoners daarin kunnen participeren.

Wie is de doelgroep?

Alle buurtbewoners en ondernemers van de wijk Hoogkwartier Rotterdam moeten bereikt worden met deze animate. In 90 seconden legt de animatie aan deze brede groep ontvangers uit wat de challenge inhoudt. 

Wat is het resultaat?

Binnen afzienbare tijd na het verschijnen van de animatie, hadden 90 buurtbewoners en ondernemers zich aangemeld voor de challenge. Hiermee is het doel van de animatie bereikt. 

Automatische deursensoren interactieve infovisual

Optex heeft David Gall gevraagd een tool te ontwikkelen over de installatie en werking van Optex toegangsdeur-sensoren.

Interactie in de tool is van essentieel belang om de werking van de sensoren uit te leggen.

De tool wordt ingezet voor promotie op beurzen en om installateurs te instrueren over de installatiemogelijkheden

Oplossingen voor beveiliging en activering van automatische tourniquets, draai- en schuifdeuren.

Wat is het doel?

De tool moet de eenvoud, werking en installatie van de sensor overbrengen. Voor installateurs moet het de diverse installatiemogelijkheden uitleggen en visualiseren, zodat dit in de praktijk een eenvoudige handeling wordt.

Wie is de doelgroep?

De doelgroep is erg breed. Iedereen die geïnteresseerd is in of werkt met deursensoren moet de tool kunnen gebruiken.

Wat is het resultaat?

Zoals bedoeld, wordt de tool ingezet als visualisatie voor de installateurs. Maar de tool blijkt ook erg handig voor promotionele doeleinden: aan potentiële gebruikers kan Optex alle functionaliteiten van de sensoren laten zien.

David Gall

information design maakt deel uit van de Flexeteers, het flexibele team van professionals in marketing en communicatie.

Navigatie
Contact opnemen

KVK: 56158300
BTW: NL001716260B13